Ekopaasto-kampanja haastaa suomalaiset
Keskiviikkona 10.2. käynnistyvä ja pääsiäiseen asti jatkuva Ekopaasto-kampanja pureutuu ruokaan ja sen ympäristövaikutuksiin. Ruoka muodostaa viidenneksen suomalaisten kotitalouksien hiilijalanjäljestä
Teemoina on mm. lihan kulutuksen vähentäminen ja kotimaisen ruoan suosiminen. Ekopaasto-kampanja pyörii ajanjaksolla 10.2-27.3.
Ekopaaston haastekilpailulla kannustetaan suomalaisia kokeilemaan erilaisia ympäristöystävällisiä tapoja syödä, valmistaa ruokaa ja miettimään ostopäätöksiään, mutta samalla myös hiljentämään ja hiljentymään. Kilpailuun osallistutaan jakamalla oma paastolupaus sosiaalisessa mediassa hashtageilla #paastolupaus, #ekopaasto.
Viidettä kertaa järjestettävän Ekopaaston toteuttavat Suomen evankelis-luterilainen kirkko yhdessä Marttojen ja Changemaker-verkoston kanssa.